Określona dieta, a zdrowie

Marzec 10, 2017

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za naprawę swojej diety i pozostałego dnia cała motywacja odchodziła? W sowim artykule podam kilka porad ułatwiających zmianę stylu Twojego żywienia.

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za zmianę naszej diety i innego dnia cała motywacja odchodziła, przez co styl żywienia nadal pozostawiał wiele do wymagania? Jak bardzo diet z ciekawych czasopism próbowało zachęcić nas do wielkiego odżywiania, tylko za jakimś razem znajdowała się świetna wymówka, która może uniemożliwiała realizację „zdrowego planu”? W kilku punktach spróbuję przedstawić podstawy, od których należy zacząć, aby wrażenie z niedbałego stylu produkowania było lepsze, a wdrożenie tego co tak wiele razy się nie udawało sprawiało przyjemność, oraz nie poczucie obowiązku.

Po pierwsze: poznaj nasz plan.

Krótko mówiąc musimy poznać czemu te wszystkie zmiany służą. Zdrowe odżywianie (nie mające układu z żadną z restrykcyjnych diet typu kopenhaska czy dukana) wpłynie dodatnio na nasz organizm z dnia na doba, a co istotniejsze – w perspektywie, poprawi samopoczucie i co jest zwykle główną przyczyną zmiany –wpłynie znacząco na podstawę i kondycję. Wprowadzanie nowych przyzwyczajeń żywieniowych nie powinno umieszczać się na wyczytanej w prasie, albo w internecie diety, która podobno jest „świetna dla ludzi”. Układanie diety odpowiedniej właśnie dla nas powinno kłaść się o rodzaj wykonywanej czynności, uprawianej aktywności fizycznej w czasie dnia, czy oraz o dotychczasowe przyzwyczajenia żywieniowe. Stąd również nie warto kłaść się na powszechnie stosowanych schematach, a polecić się rady specjalisty, który na podstawie krótkiego wywiadu jest w okresie dokładnie spersonalizować plan żywienia. Ponadto dzięki takiej konsultacji zrozumiesz co tak naprawdę jest istotne przy ustalaniu konkretnych posiłków w toku dnia, jak jeść by skutki były niespodziewane i zadawalające oraz dlaczego dieta zbilansowana jest stale korzystniejsza niż restrykcyjna. Dość często jednorazowa porada dietetyka nie wystarcza, dlatego te warto zwiększać naszą wiedzę znajdując reakcji na forach i portalach tematycznych, co bronienie się bardzo lepsze gdyby jesteśmy teraz podstawy ściśle dopasowane do siebie przez specjalistę.

Po drugie: zaopatrz się w niezbędną pomoc.

Niezbędna pomoc, czyli akcesoria, które pomogą przygotowanie posiłków przy użyciu odpowiednich proporcji i wartości odżywczych. Prawidłowa konsultacja ze doradcą zatem nie tylko strona ze spisem dań, które należy jeść o danej godzinie, ale przede wszystkim dana jaką wartość kaloryczną powinien zawierać jakiś z posiłków, ile powinien mieć białka, węglowodanów, tłuszczy oraz jakie produkty powinny stanowić zużyte do ich dokonania. Mając szereg powyższych informacji musimy zaopatrzyć się w tabelę kaloryczną, dzięki której łączenie pełnowartościowych posiłków bronienie się banalnie proste i ograniczeniem bycia nowych potraw będzie jedynie własna myśl. Warto zwrócić uwagę jednocześnie na tabelę indeksu glikemicznego, który jak wiadomo w szerokich cenach staje się naszym pierwszym wrogiem. Nie zmuszałem choć w obecnych czasach korzystać z papierowych wersji wyżej wspomnianych tabel – zdecydowanie polecałbym natomiast mienie z gotowych kalkulatorów posiłków tanich w internecie czy jak aplikacje na urządzenia mobilne. Niezbędną pomocą w kuchni będzie także waga elektroniczna, dzięki której nie będziemy musieli oznaczać proporcji składników posiłków „na oko”. Jak już wzięli się za dopasowanie naszego menu do perfekcji to właściwie odważone produkty dadzą gwarancję prowadzenia w pełni założonego planu. Mając pod uwagę, iż przyjdzie nam spożywać zapewne 5-6 posiłków dziennie, chcieć będziemy wyjątkowo szczelnych pojemników na żywność, dzięki którym przygotowane potrawy zachowają świeżość, jak i zapewnią nam wygodę ich transportu. Powszechnie odpowiedzialne są pojemniki z ciała sztucznego, zawsze o się zastanowić nad zakupem pojemników szklanych, które nie przechodzą aromatem potraw, są bardziej ważne i estetyczne. Minusem jest ich cena także większa wartość, co prawdopodobnie stanowić wytrwałe w zwykłym transporcie, np. do lektury.

Przydatne, a nie niezbędne jak wspomniane powyżej akcesoria, to m.in. patelnia teflonowa do beztłuszczowego przygotowania dań, blender lub shaker do szybkiego wymieszania np. odżywek białkowych które dosyć często mają uzupełnienie diety, czy komplet miarek spożywczych, dzięki którym odmierzenie potrzebnej ilości produktów sypkich nie będzie potrzebowało wyciągania za jakimś razem spolszczenia gier wagi.

Po trzecie: gry do pogrania za free nastaw się pozytywnie.

Ni mniej, ni więcej gdy właśnie polubić zdrowe odżywianie. Starajmy się nie stosować diety jako przymus, obowiązek czy presja z tytułu wydanych wcześniej pieniędzy. Uświadomić sobie musimy, że jest więc zmiana sposobu działania na skuteczniejsze, co da nam gwarancję zadowolenia w perspektyw. Sposób mieszkania to dodatkowo aktywność fizyczna, która w wymieszaniu z dokładnie przemyślanym odżywianiem da efekty widoczne z dowolnym innym dniem.
gry na komputer

W terminie wiosenno-letnim aktywność widziana jest niezmiernie pod kątem spacerów, czy sportów robionych na ostatnim powietrzu. Okres niesprzyjającej aury skłania nas do wizyt w klubach fitness i siłowniach, gdzie fachową pomocą służy trener personalny. Postępy znane w formy luźniejszych ubrań, lepszego samopoczucia, pokonania schodów w bloku bez zadyszki, czy spojrzeń znanych z szacunkiem dla polskiego zaangażowania jeszcze bardziej zmotywują nas do dalszego myślenia o jednych siebie.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.